Thursday, November 19, 2009

Biar pun Ribuan Tulip menemani, namun tetap tak sama!

Assalamualaikum wbt.


Berakhir sudah semester 7 bagi kak moon dan kak umira... Masa memang sangat mencemburui... Kenangan di KUO sangat memberi dan mengubah sebuah kehidupan. Kehidupan yang kusut menjadi teratur, malas menjadi rajin, layu menjadi segar, pudar menjadi secerah pancaran, putus asa menjadi tabah. Allahu akbar... Kehidupan yang sangat didambakan oleh anak-anak sekolah, yakni masuk universiti. Namun, seikhlas manakah usaha kita untuk survive di kampus life ini ya? Melakukan setiap perkara itu dengan basmallah dan niatkan kerana Allah itulah yang lebih baik dah terbaik.

Saat manis bersama semua sahabat wa sahabiah, mahupun secara langsung atau tidak langsung, sangat memberi impak kepada kehidupan akan datang. Subhanallah, hebatkan kan penangan seorang sahabat wa sahabiah? Mampu memberi kesan mendalam kepada diri individu. bak kata pepatah, berkawan dengan penjual minyak wangi dapatlah tempias wangiannya dan begitulah sebaliknya kita.

Adik-adik RPA akak yang tak mungkin akak lupakan selamanya. terbanyak diruangan mata ketika menulis penulisan ini,wajah-wajah ceria adik-adik yang berminat untuk berkumpul bersama menjayakan matlamat ini. Sekalung ucapan terima kasih akak untuk adik-adik, sue, mu'izzah, intan, farhana, fardani, muliati, amirah, farizun, izati, ema, ayu dan faizah.(akak ingat sendiri nama2 kamu sambil akak tengah tgk gambar kamu masa jamuan kita hari tu- mu'izzah yang kasi) Syukran! Alhamdulillah, masih ada daya ingat lagi, doakan penyakit lupa itu terhindar.

Harapan akak untuk adik-adik RPA akak mahupun kak umira, semuga setiap pengisian dan perkongsian juga penyampaian maklumat dan ilmu ini bermanfaat kepada kalian. Setelah tahu apa yang tidak dituntut islam malah haram, maka cepat-cepatlah tinggalkan, kerana ajal itu menjemput tanpa kad undangan. Jangan biarkan hati dirasuki pemikiran syaitan sehingga menghalalkan apa yang haram.Muhasabahlah diri selalu semuga, keberkatan itu dikurniakan Allah dalam setiap langkah perbuatan kita, Allah hu rabbi.

Pesanan terakhir rasulullah:

Sesungguhnya aku tinggalkan kepada kamu dua perkara, yang sekiranya kamu berpegang teguh dan mengikuti kedua-duanya, nescaya kamu tidak akan tersesat selama-lamanya. Itulah Al-Qur'an dan Sunnahku

"pasakkan dalam diri, semuga pesanan ini bukan skadar tahu, tapi diamalkan'

Wallahu'alam


maassalamah, ilalliqa'


Wasalam wbt 




1 comment:

  1. tajuk dia orang tersenyum..dan nak tahu apa cerita..hehe

    ReplyDelete

PERINGATAN BERSAMA UNTUK SEMUA

" ORANG BERAKAL IALAH MEREKA YANG MANA AKALNYA MAMPU MENGAWASI DIRINYA DARIPADA SEGALA KEJAHATAN "

~ IMAM AL-SYAFIE ~