Monday, July 20, 2009

WANITA AHLI NERAKA??


WANITA AHLI NERAKA

Wanita, awasilah dari berlakunya perkara ini kepada diri anda..


- Ali R.A meriwayatkan yang bermaksud:


“Saya bersama Fatimah berkunjung ke rumah Rasulullah SAW dan kami temui baginda sedag menangis. Kami bertanya kepada baginda, “Mengapa tuan menangis wahai Rasulullah SAW ?” Baginda menjawab, “Pada malam aku di Israk dan dimi’rajkan ke langit, daku melihat orang sedang mengalami berbagai penyeksaan. Maka bila teringatkan mereka aku menangis.” Saya bertanya lagi, “wahai Rasulullah SAW, apakah yang tuan lihat?” Dan sambut Fatimah “wahai ayah-ku, apakah sebab-sebab mereka disiksa begitu?” Maka Rasulullah SAW pun menjawab :


1. Wanita yang digantung dengan rambutnya dan kepala otaknya mendidih, ia disebabkan dia tidak menjaga rambutnya(tidak bertudung) di hadapan lelaki.


2. Wanita yang digantung dengan lidahya serta tangan-nya dipaut dari punggungnya sedangkan tar yang mendidih dari neraka dituangkan ke dalam kerongkongnya, ia disebabkan menyakiti hati suaminyadengan kata-kata. Dan Rasulullah Saw pernah bersabda “Tidak seorang wanita yang menyakiti hati suaminya melalui kata-katanya kecuali Allah akan membuat mulutnya kelak di hari kiamat selebar 70 zira’ kemudian akan mengingkatnya di belakang leherya.”


3. Wanita yang digantung dengan buah dadanya dari balik punggungnya sedangkan air getah kayu zakum dituang ke kerongkongnya, ia disebabkan dia menyusui anak orang lain tanpa izin suaminya.


4. Wanita yang digantung, diikat kedua kaki dan tangan-nya kearah ubun-ubun kepalanya serta dibelit dibawah kekuasaan ular dan kala jengking, ia disebabkan dia keluar rumah tanpa izi suaminya, tidak mandi wajib dari haidh dan nifas.


5. Wanita yang memakan badanya sendiri serta dibawahnya tampak api yang menyala-yala dengan hebatnya, ia disebabkan dia suka bersolek untuk dilihat lelaki lain serta suka membicarakan keaiban orang.


6. Wanita yang memotong badanya sendir dengan gunting api neraka, ia disebabkan dia suka menojolkan diri(ingin terkenal) dikalangan orang ramai dengan maksud supaya orang melihat perhiasanya dan setiap orang jatuh cinta padanya kerana melihat perhiasanya.


7. Wanita yag bermuka hitam dan memakan usus perutnya sendiri, ia disebabkan dia mampu mengerjakan solat dan puasa, tetapi dia tidak mahu berwuduk dan tidak solat seta tidak mahu mandi wajib.


8. Wanita yang tuli, buta dan bisu dalam peti neraka sedang darahnya mengalir dari rongga badanya(hidug-telinga-mulut) dan badanya membusuk akibat kulit dan lepra, ia disebabkan dia suka mengadu domba serta berdusta.


9. Wanita yang berkepala seperti kepala babi dan keldai yang mendapat berjuta jenis seksaan, ia disebabkan dia suka memfitnah dan suka marah-marah pada suaminya.
ya ALLAH..lindungi kami dari tergolong dalam golongan wanita yang masuk ke neraka..bantulah kami ya Allah..agar kami bisa meraih syurgaMu..
ma'assalamah, wa ilalliqa'
wallahu'alam

No comments:

Post a Comment

PERINGATAN BERSAMA UNTUK SEMUA

" ORANG BERAKAL IALAH MEREKA YANG MANA AKALNYA MAMPU MENGAWASI DIRINYA DARIPADA SEGALA KEJAHATAN "

~ IMAM AL-SYAFIE ~