Tuesday, September 29, 2009

SAKSIKAN TEMAN




 Saksikan temanku,
Aku lapangkan waktuku,
Supaya aku bisa punya masa untuk berbicara denganmu,
Agar kita tidak lupa akan ingatan dahulu,
Kerna kita tidak pernah bergelut dalam apa jua perbincangan,
Kerna kita sentiasa sehati dan sejiwa selalu.

Saksikanlah wahai temanku,
Akan kau lihat dihujung waktuku,
Telahku bina tugu dalam hatiku buatmu,
Agar kau menjadi penghuni tetapku,
Kerna dahulu kau selalu menjadi teman bicaraku,

Tapi kini semuanya udah berlalu,
Kau sudah tidak seperti dulu,
Ya…..kau katakana padaku,
sudah berubah waktu,
perubahan manusia pasti berlaku,
ya…. Aku akur dengan katamu,
tetapi aku masih seperti dulu,
mungkin kau sahaja yang berubah tingkah laku.

Saksikan temanku,
Betapa aku bingung memikirkan kamu,
Yang dahulu begitu hebat dengan dakwahmu,
Yang dahulu mantop dengan tarbiyahmu,
Mengapa kini kau berubah dek waktu,
Aku inginkan kau kembali seperti dulu,
Yang sentiasa jaguh dalam perjuangan islammu,
Yang sentiasa ulung dalam memartabatkan duniamu,
Yang sentiasa menjadi wira dan srikandi agung,
Kerna mahu Islam sentiasa gemilang di mata semua.

Saksikan temanku,
Jauhi maksiat itu,
Kerna ia akan sentiasa dekat untukmu,
Kerna ia syaitan yang sentiasa membelenggu jiwamu,
Yang tidak pernah kenal erti jemu,
Mengajakmu melangkah mendekati lembah hina,

Jauhi zina itu ya teman,
Mari jauhinya dengan sepenuh jiwa,
Agar kita tidak cenderung ke arah itu.
Allah hu akbar, selamatkan aku dan temanku,
Dari segala maksiat jiwa, dunia fana ini Ya Tuhanku.


~untuk semua~ 

No comments:

Post a Comment

PERINGATAN BERSAMA UNTUK SEMUA

" ORANG BERAKAL IALAH MEREKA YANG MANA AKALNYA MAMPU MENGAWASI DIRINYA DARIPADA SEGALA KEJAHATAN "

~ IMAM AL-SYAFIE ~